måndag, mars 04, 2013

Utan nät

En hel förmiddag på jobbet utan internet!
Vad gör man då liksom?
Svaret är: sorterar in papper i pärmar.

Sjukt tråkigt, men someone has to do it. Vanligtvis brukar jag spara alla papper så får ungarna komma hit och jobba extra på loven. Men det blir så bökigt när alla tre vill jobba och det räcker inte åt alla och jag vill inte ens att sonen ska komma hit (haha, då får väl alla tanter stora skälvan eftersom jag har berättat en hel del) och jag orkar inte ta den diskussionen. I sommar får de tack och lov jobb genom kommunen alla tre.


4 kommentarer:

  1. Åh, nätlöst jobb! Värdelöst. Men bra med pärmar fyllda med papper känns ju alltid bra!

    SvaraRadera
  2. Du är för tusan ett helgon. Sortera papper och tänka på kidsen! Och bra där att de får kommunala sommarjobb.

    SvaraRadera
  3. Ja jisses, sommarjobb. Har ju rätt många år kvar innan det är dags för våra men det lär väl inte bli enklare tyvärr... Får se till att jobba kvar av den enkla anledningen att vi faktiskt tar in sommarjobbare (till skillnad från många andra bolag).

    SvaraRadera
  4. yllet: Mycket värdelöst. Man blir helt ställd. Kan inte ens surfa :/

    My mind: Jag, ett helgon? Mohahaha, du är för rolig. Du ska bara veta vilka onda tankar jag tänkte när jag sorterade alla papper ;)

    tantaugusta: Det är mycket bra om barnen kan få chans att tjäna lite pengar hos en. Bäst är ju om de är nån annanstans, men det är ju som sagt inte det lättaste. Nyttigt med sommarjobb ju!

    SvaraRadera