söndag, mars 03, 2013

Tatueringen

Så här blev den. Från en liten ros till en hel bukett, nästan. Bokstäverna är såklart barnens. 



Jag gjorde rosen när jag var 18 år. Jag och en kompis bokade tid hos Doc Forest fastän man egentligen inte fick boka tid. Kompisens kille körde ner oss till Stockholm, vi var sena och hade typ en kvart på oss att välja motiv och var den skulle sitta. Det hela var rätt ogenomtänkt från början till slut. (En rolig sak var dock att min pappa blev inspirerad och även han gjorde en ros på armen, 60 år gammal). Anyway, jag har gått och grunnat lite på rosen och på att jag ville ha barnens namn nånstans. Knatade iväg till den lokala tatueraren och han upplyste mig om att namn skrivna med liten text flyter ut med åren och blir inte fint. Barnen har rätt långa namn och jag ville inte skriva dem för stort. Så då blev det första bokstaven istället. Och fler rosor. Jag tror jag är nöjd. Den känns gigantisk, men nu är det ju bara att vänja sig. Döttrarna tycker iaf att jag är en hardcore-mamma haha :)

Man kan tycka vad man vill om tatueringar, men en sak som är märklig är att folk ofta anser att de har rätt att säga vad de vill om dem. Min tatuerare berättade att han varit ute nånstans när det kommit fram en kvinna och sagt: "vilka fula tatueringar du har". Det är ju rätt oförskämt, man behöver inte säga allt man tycker och tänker.

9 kommentarer:

  1. Nej, underligt att folk tror att sånt är okej. Jag tycker den nya tatueringen är mycket finare, men shit vad stor. Jag tror du kommer tycka om den länge!

    SvaraRadera
  2. Nej, man kan verkligen hålla inne med sina åsikter om man vet att de kommer att fungera som "neråtpuffar" (för att använda dagisvokabulär). Vad fint att få med barnens bokstäver. Men jag får ont långt ner i magen när jag ser dina bilder... gör det inte fruktansvärt ont??
    Soliga söndagshälsningar från en lätt svimfärdig (uppenbarligen överkänslig) mig

    SvaraRadera
  3. Spader Madame: Ja, den är gigantisk. Men jag ville ha en större så what the heck. Alltid retar det nån ;)

    tantaugusta: Det gör inte speciellt ont alls. Finns inte så många nerver där på överarmen. Det bränner lite när han är på samma ställe en längre stund, men annars är det väldigt överkomligt. Och jag har ingen hög smärttröskel ;)

    SvaraRadera
  4. Wow! Jag tycker att det blev väldigt snyggt.

    SvaraRadera
  5. Skitcool! Den blev jättefin :) Tuff du är, den är ju rätt stor (tänker på ontet, men som du säger, det kanske inte gör så jätteont på armen mot insidan underarm som jag har. Det gjorde ont)

    SvaraRadera
  6. Katarina: tack! Det är fint med få färger, tycker jag. Vill inte ha massa färgprakt på mig ;)

    hedgehog: Tack! Den är jääättestooor ;)
    jag trodde det var fettet som gjorde att det inte gör lika ont att tatuera på överarmen, men min tatuerare sa att det berodde på hur nerverna låg. Vi har kanske mer nerver på handleden?

    SvaraRadera
  7. Ha! När jag var 19 skulle jag också till Doc Forest och göra en tatuering men min chef vägrade ge mej ledigt "för nåt så jävla dumt" tror jag han sa. Min kompis tog med en annan kompis som kom hem med en liknande tatuering som din, fast jag tror att den sitter på ena skinkan..Idag jobbar jag med min gamla chefs dotter, så hon har hälsat sin far och tackat honom från mej. Han hade rätt och jag hade fel. I dag skulle jag vilja ha mina barns namn intatuerade, men det har inte blivit av. Eller, nu får jag inte för mina tonåriga barn...
    Helene

    SvaraRadera
  8. Coolt!! Jag ska ta tag i saken jag med en vacker dag. En av mina tatueringar är urful. Så jag vill måla över den. Vi får se...

    SvaraRadera
  9. Helene: Haha, ibland har man tur i oturen :D

    Joa: Man får fundera lite innan man bestämmer sig ;)

    SvaraRadera