måndag, mars 04, 2013

Mini

Jag ringer Mini för att bekräfta att sonen kommer dit idag kl 14:00.
Jag ringer sonen och påminner om samma tid (han måste ta sig dit själv idag).

Kl. 14:05 ringer Mini. Jag tänker såklart "nej, nu har han inte kommit".

Men Mini säger att han har varit där, han var tidig. Han hade pratat om sitt tandläkarbesök han gjorde tidigare idag och att han ska träffa sin kontaktperson i eftermiddag. Alltså konverserat, det tillhör inte vanligheterna. Han hade lämnat urinprov och det var bra färg på det (inte så blaskigt som sist, vilket det är när han druckit mycket vatten, för att kanske blanda ut det, de proverna räknas inte alls eller också räknas de som positiva, vi håller tummarna att detta är negativt). Men framför allt sa hon att han var glad och trevlig och öppen, en fin kille.

Och för mig, idag, var det ett fint samtal att få. Han kan vara fin också, min son.

13 kommentarer:

  1. Vilket skönt samtal ändå!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Så klart att du har en fin kille.

    SvaraRadera
  3. En karamell att suga på för regniga dagar. :-)

    SvaraRadera
  4. Du vet ju, bästa mamman med finaste ungen. Jag blir så glad för din skull <3

    SvaraRadera
  5. yllet: ja, och så skönt att hon ringer och säger även positiva saker. Gilla på henne!

    Fliselin: Jo han är ju fin också såklart. Men lätt att glömma bort det ibland. Och så skönt att höra att någon annan också tycker det :)

    MIss Upsey Daisy: Jaa, verkligen!

    My mind: Att jag tycker han är fin är ju inte konstigt. Skönt att någon annan också tycker det ibland <3

    mis(s)match: Fick bli lite glad idag ändå :)

    hedgehog: Alla positiva händelser mottages tacksamt idag :)
    Utom positiva provsvar då, höhö.

    SvaraRadera
  6. Librarybeth: Han var glad och trevlig och öppen hela kvällen <3

    SvaraRadera
  7. Kul när de hör av sig när allt är bra. Glöms ju tyvärr bort ibland och man blir van att alltid få de dåliga samtalen.

    HÅller tummarna för att testet är negativt.

    SvaraRadera
  8. Hon som gick: Jamen precis, annars får man bara höra dåliga saker. SÅ viktigt för en som förälder att också få höra bra saker. Så vi orkar.

    SvaraRadera
  9. Åh, så härligt! Det här behöver du! Ta till dig allt och njut av det!

    SvaraRadera
  10. hallinbloggar: Jag försöker, jag försöker :))

    SvaraRadera