tisdag, februari 26, 2013

Status

  • Äldsta dottern har halsfluss. Och ont i en tand. Och ont i örat. Hon äter penicillin, men gick även till tandläkaren. Fick bedövning, nån fjortonårstand som gick in i kinden. Svimmade utanför tandläkarhuset, fick ringa maken efter skjuts hem.
  • Yngsta dottern åker skidor idag. På andra sidan stan. Maken skjutsade dit imorse och ta-daa, jag ska strax hämta. Jag undrar i mitt stilla sinne var de andra föräldrarna håller hus. Men kul att tjejerna skidar.
  • Sonen har rakat håret igen. Snyft. Han som har lite lockigt hår. Jag älskar hans lockar. Han avskyr sina lockar. Ligger kanske i sakens natur.

6 kommentarer:

  1. Å barnen...det där slitna "stora barn, stora bekymmer" suger verkligen.

    Fö kan jag tycka att rakat är fint, båda sönerna gör det då o då. Yngsta gjorde det senast veckan efter att jag betalt hans 500-kronors finsalongsklippning. Vad säger man...

    SvaraRadera
  2. My mind: Men den stämmer också :/
    Fast det här var ju inte så problemfyllt egentligen! Mest bara vardag. Och sonen ser okej ut i sitt rakade huvud, han har ju hår kvar. Men han är så sööt när han är lockig ;)

    SvaraRadera
  3. Och livet rullar på ser jag. Hoppas den yngsta har hämtat sig!

    SvaraRadera
  4. Spader Madame: Det gör ju det. Antar att du menar äldsta och svimningen? Ja, hon ligger i sängen hela dagen och har tråkigt. Bra där.
    Yngsta har annars återhämtat sig från skidåkningen, men hon var rätt mör :D

    SvaraRadera
  5. Jag menade så klart äldsta. Fint att också den yngsta hämtade sig. Jag kunde ha avsett henne under andra omständigheter...

    SvaraRadera