torsdag, februari 28, 2013

Nästa gång säger vi bara att den är borta

Sonens misshandlade iphone skulle in på lagning enligt försäkringsbolaget. 
And this is the procedure:
  • Vi ringer Apple, de säger att vi ska skicka in mobilen.
  • UPS kommer förbi med en låda, vi är inte hemma.
  • UPS ringer, vi ändrar adress, de kommer förbi jobbet med lådan
  • Vi lägger mobilen i lådan och ringer UPS
  • UPS hämtar lådan
  • Lådan skickas till Holland
  • Apple mejlar och meddelar att det inte går att laga mobilen (no shit)
  • Apple ger mig två alternativ: betala reparation för dyrare peng än ny mobil eller skicka tillbaka mobilen
  • Apple skickar tillbaka mobilen
  • UPS kommer förbi med lådan, vi är inte hemma
  • UPS ringer, vi ändrar adress, de kommer förbi jobbet med lådan
  • Vi slänger mobilen

Sätter ju folk i arbete iaf.

3 kommentarer:

  1. Vilken söt liten historia. Nä, skoja ba.

    Man kan bli trött för mindre!

    SvaraRadera
  2. Ja, herregud -ibland undrar man ju... ;)

    SvaraRadera
  3. My mind och hedgehog: Mest funderar jag på UPS. Varför ringer de inte innan de åker ut första gången? Jag förstår verkligen inte. Och inte kunde Apple slänga mobilen i Holland, det alternativet fanns inte. De måste skicka tillbaka den till oss. Ibland är administrationen bara too much.

    Men nu har vi fått ersättning från försäkringsbolaget. Utan att ens visa kvitto på ny mobil. Ibland funderar man ju åt andra hållet också, hur kan de göra så liksom? Men vi tackar och tar emot :)

    SvaraRadera